Ministerio de Industria, Turismo y Comercio LogoMinisterior
 

Nanofármacos

 

Els fires comercials són una oportunitat immillorable per als petit i mitges empreses (pimes) europees per accedir a nous clients, conèixer el mercat local i exhibir els productes i serveis que disposa, a més de ser un entorn molt propici per establir nous contactis comercials.

 

D'acord a la Associació de Fires Espanyoles (AFE) (www.afe.es), els fires constitueixen una dels eines més útils i, probablement la més interessant en la relació cost/eficàcia dins del màrqueting modern. Només a Espanya se celebrin uns 600 esdeveniments d'aquesta naturalesa a l'any, dels quals prop de 400 correspoden als membres d'AFE. Els sectors més destacats són: oci, alimentació, educació, enginyeria i maquinària, agricultura i moda i calçat.

 

Existeixen nombroses raons per els quals és important per als pimes exposar en fires comercials, podent destacar-s'entre dobles eles els següents:

 

  • Contribuir a reforçar la imatge de l'empresa: Reforçar una determinada imatge de marca de la forma més econòmica i eficient, la qual cosa afavoreix guanyar quota de mercat.

 

  • Obtenció de feedback immediat: A comunicar-es directament amb el comprador, el venedor pot obtenir comentaris sobre els nous productes introduïts al mercat, així com obtenir informació per a millores dels ja existents.

 

  • Establir nous contactis comercials: no només captar nous clients sinó també nous col·laboradors com a proveïdors, subcontractistes, representants, importadors i distribuïdors.

 

  • Identificar possibles competidors i informació sobre els seus productes: D'aquesta forma, podem prendre el pols al mercat i conèixer els tendències actuals i futures.

 

  • Generar oportunitats d'exportació: Els fires proporcionin l'accés al mercat internacional al millor preu i constitueixen una autèntica plataforma en l'estratègia d'internacionalització dels empreses.

 

No obstant això, és necessari assenyalar que, en alguns casos, també suposa exposar-s'a certs cingles, com la falsificació i la pirateria dels nostres nous productes, per la qual cosa és convenient comptar amb una meticulosa preparació prèvia, la qual cusi sol implicar una forta inversió en temps i altres recursos.

 

En matèria de Drets de Propietat Industrial (DPI) la precaució passa per comptar amb una correcta estratègia de protecció i compliment. En aquest sentit, ha de tenir en compte els escenaris més comuns al fet que pot enfrontar-s'en una fira comercial:

 

  • Que els seus DPI no estiguin degudament protegits i siguin explotats (amb o sense registri) per altres personis. En aquest sentit, és podria donar el cas que assistents a una fira protegissin una tecnologia o un disseny exhibit en una fira l'inventor de la qual, desenvolupador o creador no hagués protegit prèviament via palesa o disseny industrial.

 

  • Que els DPI estiguin degudament protegits i detecti infraccions. Com, per exemple, l'ús de la seva marca en productes falsificats, o utilització no autoritzada de la seva marca per promocionar un altre producte.

 

Per  evitar perjudicis i costos innecessaris quan és vas agafar a una fira a Espanya, és recomana dur a terme una sèrie d'accions que han estat recollides els següents fullets: